דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לחיות מעבר לגיל 90 - ולחיות טוב 

מאת    [ 16/01/2010 ]

מילים במאמר: 497   [ נצפה 3158 פעמים ]

העובדה שגברים חיים מעבר לגיל 90, וחיים טוב, לא נשמעת דמיונית יותר בימינו. כבר לא מדובר רק בגנים טובים או במזל. השליטה על אורך החיים שלנו תלויה, בעיקר, באורח החיים שלנו. על פי המחקר שיובא להלן ניתן ללמוד כי ישנן חמש פעולות שעל גברים לעשות, על מנת להאריך את תוחלת החיים מעבר לגבולות שהכרנו, ולחיות חיים טובים בבריאות טובה ובעצמאות בשנים הללו.

ניגש לתכל'ס. מהו הסוד? מהם חמשת הפעולות שיש לבצע כדי להאריך את החיים? הרי הן לפניכם, כמה פשוט, ככה נכון:

1. הימנעות מעישון
2. שמירה על משקל תקין
3. שמירה על לחץ דם נורמלי
4. התעמלות סדירה
5. הימנעות מסכרת

נכון, זה לא סוד שכל אחת מהפעולות האלה, כשהיא לא מבוצעת היא מקצרת את החיים. אולם, חשוב במיוחד שבשנים הראשונות של הגיל המבוגר הפעולות הללו יבוצעו, משום שהן המפתח לאריכות ימים מופלגת.

ד"ר לורל ב. ייטס, רופא גריאטר מומחה בבית החולים בריגהם בבוסטון, ארה"ב, הוביל את המחקר בנושא. הוא טוען כי "המסר שכל אחד מאיתנו צריך לקחת איתו הוא, שלא רק שלאדם יש שליטה על גורלו, אלא שהוא יכול אף להגביר את סיכוייו להאריך את חייו ולחיות אותם טוב יותר". מחקרו של ד"ר ייטס עקב אחרי 2300 גברים בריאים במשך יותר מ-25 שנה. כשהוא התחיל, בשנת 1981, גילם הממוצע של הגברים עמד על 72. הגברים הגיבו לשאלון שנתי בנושא שינויים בבריאותם ובאורח החיים שלהם, והחוקרים בדקו את תפקודם הפיזי והמנטלי. בסוף המחקר, שפורסם לפני כשנה, נמצא כי 970 גברים מתוכם חיו עד מעבר לגיל 90.

עוד נמצא במחקר, כי לא היו פחות מחלות כרוניות אצל אלה שעברו את גיל 90 לעומת אלה שלא. אולם, למעשנים מבין הנבדקים היה סיכוי של פי 2 מלא מעשנים למות לפני גיל 90. לחולים בסכרת היה סיכוי של 86% למות לפני גיל 90, לבעלי עודף המשקל 44% ולבעלי לחץ דם גבוה – 28%. לספורטיביים מבין הגברים ירד הסיכוי למות לפני גיל 90 ב20-30 אחוז, תלוי בתכיפות ובעוצמת הפעילות הספורטיבית שהם עשו.

יש לציין, שפקטורים נוספים כגון רמת השכלה, מעורבות חברתית וחתך דמוגרפי עשויים להשפיע גם הם על אריכות ימים, אך אלה לא נבדקו במחקר הזה. כמו כן, מחקר זה לא אישר את הטענות לפיהן רמת כולסטרול תקינה ושתיית יין מתונה מאריכות חיים.

מחקר נוסף בנושא מצא, כי אנשים שחיו עד גילאים גבוהים מהממוצע עשו זאת לא על ידי הימנעות ממחלות, אלא בכך שהצליחו לשרוד על אף המחלות. המחקר בדק כ-500 נשים וכ-200 גברים, שחיו עד גיל 97-119, והוכיח כי חלק גדול מהנבדקים אשר הגיעו לגילאים כאלה חיו עם עזרה מינימלית או ללא עזרה כלל, למרות שהיו חולים במחלות כרוניות. ובמילים אחרות, במקום לדחות את המחלה, הם דחו את ההזדקקות לסיוע.

ד"ר דלרה פ. טרי, אשר הובילה את המחקר הזה מטעם אוניברסיטת בוסטון, ארה"ב, טענה כי גיל מבוגר אינו מהווה סיבה להפסיק טיפול רחב היקף. "אנחנו צריכים להסתכל על האדם עצמו כשאנו מחליטים החלטות טיפוליות", טוענת ד"ר טרי, "ולא לבסס את ההחלטות שלנו על גילו הכרונולוגי בלבד".

ולסיכום – ככל שתשמרו על גופכם ועל בריאותכם מגיל צעיר יותר – כך תוכלו להגיע לגילאים מבוגרים יותר ולחיות אותם בצורה טובה יותר.

אגודת קשת - בתי אבות

קשת – האגודה למען הקשיש בתל אביב-יפו. בעידן בו תוחלת החיים גדלה משנה לשנה יש חשיבות עליונה לקיומה של עמותה הפועלת למען הציבור כבר למעלה מ-25 שנה. קשת הינה עמותה ללא כוונת רווח, שכל יעודה מתן שירות באופן המקצועי, המסור והטוב ביותר ללקוחותיה. לאתר לחץ כאן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב